tisdag 19 januari 2010

Munkjacka och ugglor

Igår var det perfekt väder för att sitta och sy, så jag hann förfärdiga två saker.


Först ut är munkjackan som matchar till byxorna i förra inlägget. Dottern blev hellycklig över den :) Mig stör det litegrand att jag fortfarande inte fått till snitsen med att sy i dragkedjor. Det blir ett evigt trixande innan jag får till det. Dock blev utsidan bra på denna. Insidan blev inte riktigt lika fin men duger.

Huvan är fodrad med lila uggletyg från Ohlssons. Resten av tyget är från min stora billiga favorittygaffär. Dom har inte alltid så mycket bra - men det dom har är alltid billigt.
Huvan är kantad med elastiskt kantband för att slippa sätta snören i den - huvsnören är nämligen nästintill det värsta jag vet.


Såhär ser hela dressen ut tillsammans:



Igårkväll när jag satt med tyglådan öppen o funderade på vad jag skulle sy härnäst så pekade tvååringen på uggletyget o sa bestämt "min", och så fick det bli - en vanlig basic uggletröja till lilltjejen. Storleken är ca 98-104.
Jag misstänker att det kommer att bli viss avundsjuka från storasysters sida. Men tyget räcker nog till en tröja till henne med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar