söndag 5 juli 2009

Veckans bästa - blomtröjorna

Det jag är mest nöjd med från senaste veckan är dessa två basictröjor till flickorna. Återigen tyg som är väldigt svårt att sy i. Med den rosa tröjan fick jag slita som en gnu - och jag fick sprätta massor och sy om innan jag äntligen fick till den någotsånär. Sömmarna är inte perfekta - men det märks inte när tröjan sitter på.
Till den turkosa hade jag lärt mig en del av misstagen och den gick betydligt snabbare att sy.

Applikationerna har jag klippt ut själv i samma tyg och sytt på. På bilden ser det ut som att det skulle kunna vara en fjärde blomma dold bakom ärmen. Men så är inte fallet. Det är och ska vara bara tre blommor.

Den rosa är strl 110 och den turkosa i strl 98/104. Flickorna kommer att bli så fina i höst! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar