söndag 5 juli 2009

Basictröjor till storasyster

Senaste veckan har jag ägnat kvällarna åt att sy några basictröjor till dottern. Här på våra breddgrader är det alldeles för varmt för långärmat den här årstiden. Tanken är att i god tid fylla på höst- och vintergarderoben.
Dessa tröjor har jag sytt i strl 110, mönster: eget

Denna turkosa tröja blev jag inte hundra nöjd med nedtill. Tyget är väldigt elastiskt och tenderar sträcka sig i maskinen så det blir "lockigt". Men jag har sett nu senaste veckan att övning ger färdighet.
Kantbanden i halsringning och i ärmarna är helt fantastiskt. Det är elastiskt och helt barnsligt enkelt att få på utan att det blir bubbligt. Efter att ha köpt hem och provat blev jag sugen på mera - och kom mig iväg och köpte 9 meter till i tre olika färger. Jag har INTE varit vän med halsringningar förut. Men nu är det ju rena rama barnleken.



Denna tröja är sydd i ett "enklare tyg", och den blev i stort sett helt perfekt. Bilden är lite otydlig här. Tyget är mörkrött/grått randigt



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar