lördag 19 september 2009

Mammabyxor

Dessa jeans är mammabyxor i dubbel bemärkelse.

I stort sett alla som har fött ett par-tre barn och har härligt hängskinn på magen.. o dessutom spenderar delar av dagen sittandes på golvet - vet väl hur ohyggligt obekväma jeans kan vara. Dom går väl an så länge man står upp. Men så sätter man sig ner och vips så har man en knapp rakt in i magen så det skaver.

Men så fick jag denna fantastiska idé från en vän... att helt sonika klippa bort övre delen av jeansen och sy på en bred mudd.. eller ja egentligen faktiskt vanlig enfärgad trikå. Den är lite stummare än vanlig mudd och passar bättre till detta. Och vips så har man ett par byxor som passar prima för mammor. Dom sitter prima oavsett man är helt och hållet ogravid - eller om man är höggravid. :)
Med en tröja över så ser det ut som helt vanliga jeans. Helt perfekt och lika bekvämt som mjukisbyxor.
Och därmed tänkte jag även annonsera att vårt fjärde barn är på väg och väntas dyka upp i Maj månad. :) Vi får väl se hur det blir här i höst om jag orkar sy så mycket eller inte. Men förr eller senare lär jag nog komma igång att sy bebiskläder... om inte annat i januari-februari när vi får veta vilken sort som bor i magen.

Så just nu är det lite bloggtorka här på bloggen för jag håller på att sy om flera byxor och kjolar både åt mig själv och åt min vän. Och jag tänker inte blogga om allihopa eftersom det faktiskt bara är "tillfixning" av redan befintliga plagg. Och i övrigt syr jag om jag orkar... Jag brukar inte riktigt må som en prinsessa första månaderna av graviditeten. Så det kan tänkas att jag väljer soffan framför sybordet framöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar