fredag 7 augusti 2009

Nya tights + basictröja

Igår blev det ett par till tights till tjejen... denna gång turkosa med vitt kantband nedtill. Jag hade ingen tråd i rätt färg - så jag gjorde sömmen som går från fram till bak med en dekorsöm i vitt. Det tillsammans med kantbanden gör att det ser ut som att jag sytt med vit tråd med flit! :)


(T-shirten på bilden är inte hemsydd)


Gårdagkvällens andra alster blev en till basictröja till sonen. Denna gång i randig och jätteelastisk trikå. Jag hade gruvat mig för det här tyget eftersom det var så elastiskt. Men som alltid så missbedömde jag tyget. Det var jättelätt att sy i så varenda söm blev typ perfekt. Det borde vara lag på att tyg ska vara såhär lätt att sy i!!


I halsringningen och ärmsluten har jag satt svart elastiskt kantband - med kanonresultat som typ alltid. Jag älskar det där kantbandet!! (fast ärmarna är lite uppvikta på bilden).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar