söndag 5 juli 2009

Första inlägget: Byxor åt lillan

Det var för ett par månader sedan när slutet på studierna närmade sig - som det plötsligt började rycka i "synerven" igen. Jag bestämde mig för att vänta tills jag var klar med plugget innan jag plockade fram symaskinen.

Sedan jag slutade plugga så har jag hunnit med att sy några plagg. Så nu tänkte jag börja med att lägga ut det som jag gjort sedan dess.
Först ut var ett par fårbyxor i strl 86 för lilltösen här hemma att ha till hösten. Hon har ett helt berg med byxor i storlek 92 kvar efter storasyster och storkusinen. Men jag har insett att det lär dröja innan dom passar på den här lilla tjejen. Därför behövs byxor i storlek 86.

Passformen blev lite sisådär. Mönstret har jag ritat själv. Men dom duger.


Fårtyget köpte jag i en liten tygbutik i Jerusalem för några år sen.


Nästa par byxor blev betydligt bättre i passformen. Dessa är gjorda från tyget av en av makens kasserade gamla tröjor.




3 kommentarer:

  1. Älskade verkligen fårtyget... Är det trikå eller bomull?

    SvaraRadera
  2. Ja fårtyget är underbart. Det är ett lite tjockare mjukistyg. Jag ångrar att jag inte köpte mer när jag köpte det. För det kostade typ ingenting. Vi har några soffkuddar också med samma tyg - som barnen älskar. :)

    SvaraRadera
  3. Åhh!!! De bruna tyget med får är ju bara för underbart juh... *vill ha ju*

    SvaraRadera